Nové řešení při přestavbách vozidel z kategorie M1 na N1.
Po přečtení názvu novinky si možná někteří položí otázku, k čemu je dobrá bezpečnostní černá neprůsvitná fólie pro automobilová skla?
Ve slovníku nalezneme následující překlad anglického slova black-out: zatemnění budov za války, vymazání, zahlazení, znehodnocení.
Zatemnění, zahlazení, znehodnocení to jsou přesně ty správné významy, které se objevují v zákoně č.56/2001 Sb., který stanovuje zásady, jaká vozidla kategorie M1 lze upravit na vozidla kategorie N1 a jak při této úpravě postupovat.
Celý zákon pro stanovení zásad jaká vozidla kategorie M1 lze upravit na vozidla kategorie N1 a jak při přestavbě postupovat, naleznete na Zákon č.56/2001 Sb. další podrobnosti naleznete na Vyhláška MDS č.341/2002 (RTF, 559 Kb).
Přesné znění části zákona č.56/2001 Sb., která se týká úpravy autoskel, je následující:
- Okna ve stěnách a bočních dveřích v prostoru pro náklad musí být chráněna ze strany prostoru pro náklad tuhou a pevnou zábranou (kromě zasklení v zadních dveřích, bočních posuvných dveřích, pokud to konstrukční řešení těchto dveří neumožňuje a zasklení bočních zadních dveří u vozidel s posuvnou přepážkou). Za takovou zábranu se považuje např. mříž s maximálním rozměrem otvorů 50×50 mm (viz vyhláška).
- Tato okna mohou být též zcela “znehodnocena” a pevnostně zabezpečena. Za takovou úpravu lze považovat bezpečnostní folie schváleného provedení (pevnostní zabezpečení okna) v kombinaci s neprůhlednou (černou či v barvě karosérie) folií. Touto úpravou se ztratí vlastní charakter okna a lze ji považovat za rovnocennou s provedením vozidel se skříňovou karosérií kategorie N1 z prvovýroby, které jsou v nákladovém prostoru zcela bez oken (plechové stěny). Tato okna musí být zajištěna v horní poloze bez možnosti otvírání. Toto lze zajistit např. vyřazením z činnosti el. ovládání těchto oken, nebo demontáží kličky mechanizmu stahování a nahrazení krytkou apod.
Z textu zákona je zřejmé, že při úpravě automobilových skel musí být použity dva typy fólie. Nejprve se nalepí bezpečnostní fólie a jako další vrstva se lepí černá neprůsvitná fólie. Je-li k dispozici vhodná fólie, která současně splňuje kritéria na bezpečnost a neprůsvitnost, odpadá dvojí instalace. Přesně tak tomu je při použití autofólie BLACK OUT-X. Odpověď na otázku proč tomu tak je najdeme v Seznamu schválených fólií (PNG, 870 Kb) Ministerstva dopravy ČR.
Fólie BLACK OUT-X není pouze neprůsvitná černá fólie ( s propustností 0%), ale současně je homologována jako bezpečnostní fólie. Tyto dvě vlastnosti s výhodou využijeme při přestavbě vozidel z kategorie M1 na kategorii N1.
Fólie je vyrobena technologií vrstvené laminace. Výsledný sendvič je složen ze tří vrstev. 1.vrstva- tmavá polyesterová fólie, 2.vrstva- hliníková fólie, 3.vrstva- tmavá polyesterová fólie. Kombinace polyesteru a hliníku dává výslednému materiálu požadovanou pevnost i neprůsvitnost. Tloušťka fólie je 0,9 mm ( 3,5 MIL ). Protože fólie je tepelně tvarovatelná, umožňuje výlep z jednoho kusu materiálu beze spoje.
Změny způsobilosti vozidel kategorie N1, vzniklých úpravou vozidel kategorie M1 nejsou samoúčelné. Změna kategorie vozidla umožňuje v souladu se zákonem č. 235/2004 Sb. a § 72 odpočet daně z přidané hodnoty. Jinými slovy. Jestliže osobní vozidlo (kategorie M1) vybavíme předepsanou výbavou (posuvná přepážka nákladového prostoru, neprůhledná bezpečnostní fólie na sklech nákladového prostoru atd. ) může být vozidlo homologováno jako nákladní vozidlo kategorie N1. U takto upraveného vozidla lze uplatnit odpočet DPH.
Již mnoho našich zákazníků a pravidelných odběratelů ocenilo výhodu instalace pouze jedné bezpečnostní neprůsvitné fólie. Zákazník ušetří peníze a instalační firmy časové náklady spojené s instalací autofólií.
Pokud vzbudila autofólie BLACK OUT-X Váš zájem, využijte objednávkový formulář.
V případě podrobnějších informací nebo dotazu, nás kontaktujte prostřednictvím telefonu, e-mailu, faxu.
Budeme se snažit odpovědět na každý Váš dotaz. Vzorky fólie Black Out zašleme na požádání zdarma.